The Social Construction of Deaf Women
by Tanis Doe

In almost all English literature the "Deaf" are referred to without gender. In text books and media, Deaf people are referred to as "the Deaf," the Deaf Community, members of Deaf culture, Deaf students, Deaf adults, children with hearing impairments, clients who are deaf, Deaf consumers, Deaf trainees, Deaf employees or Deaf people. While several of these terms suggest a broader identity than just a person who cannot hear, none of them give any indication of gender. Thus the Deaf child by default becomes either a boy without hearing or a neutered Deaf child, but rarely a girl who is deaf.

The Deaf child becomes either a boy without hearing or a neutered Deaf child, but rarely a girl who is deaf.

In almost every case, being Deaf serves as a master status which eclipses other social categories and this construction is a particular outcome of education and schooling. Most of the factors which influence the status of a Deaf adult as a member of a minority are learned or socialized at school. For example, linguistic capacity, attitudes towards Deafness, behavioral patterns, historical awareness of Deaf culture, and association with voluntary organizations generally have their roots at a school for the Deaf or in a classroom for Deaf students.

School as “Total institution

A school is a very significant place for learning role for future life. Systemic and authorized education of any population is powerful, but residential schooling has significantly more influence in shaping a person because of the intensity of structured and unstructured contact with others in one location. Educational professionals often have the intention of "rehabilitating" the Deaf person or teaching the Deaf person how to be "hearing-like" or "Deaf- like." The unwritten curriculum of the school no doubt includes gender role in very significant ways, but the focus of attention is almost exclusively on the students as a “Deaf” child.

In schools for the Deaf and in research about Deaf children, deafness seems to bring together people who would otherwise be different across class, gender, culture and race. Donald Evans and William Falk have described, through an ethnography of a school, how the "total institution" of a school creates a significant influence over Deaf students: "Few people outside the residential school will have linguistic or symbolic access to the child, to his (her) definitions of reality. Black and white, rich and poor, male and female, are all thrown together in one place. For these children, the school serves as a comprehensive or total institution that provides the construction of their first self."l


Les femmes mal entendantes dans la société
par Tanis Doe

Dans presque toute la littérature anglaise, les"sourds" semblent ne pas avoir de sexe, L'enfant sourd devient soit un petit garçon dépourvu d'ouïe ou un enfant sourd castré, mais rarement une petite fille sourde.

La plupart des facteurs qui exercent une influence sur la situation d'un adulte sourd sont acquis à l'école. Le pensionnat joue en particulier un rôle clé en raison de l'intensité des contacts avec les autres en un même lieu. Dans les écoles pour sourds, la socialisation de l'enfant sourd se fait dans une communauté de sourds. La majorité de sourds choisissent à l'âge adulte d'être membres à part entière de la culture des mal entendants, plutôt que membres marginaux de la culture des entendants. Cela s'applique aussi aux femmes, qui souvent trouvent plus une identité dans leur surdité, que dans leur état de femmes.

Les malentendantes sont-elles par conséquent moins sujettes au sexisme et à la socialisation des sexes? Si, dans l'ensemble, les femmes sourdes semblent moins conscientes du sexisme existant, leurs chances et leurs réussites sur le plan professionnel sont moindres que celles des hommes atteints de surdité. Des femmes sourdes racontent les agressions sexuelles ou la violence dont elles ont fait l'objet, admettent que leurs objectifs ou leu. choix de cours ont été rejetés.

De toute évidence, un système d'éducation axé sur la surdité, mais qui ne respecte pas les deux sexes, ne répond pas aux besoins des femmes présentes dans ce système. La force et les possibilités des enfants sourds devraient être exploités dans le système d'éducation de façon que tous les élèves atteignent leur plein potentiel, en tant qu'êtres humains, indépendamment de leur sexe, et non pas seulement en tant que personnes malentendantes.



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