COALITION FRANCOPHONE POUR L'ALPHABETISATION ET LA FORMATION DE BASE EN ONTARIO. (2005). "Notre definition de l'alphabetisation farniliale." Contact-Alpha, vol. 7, no. 1.
Online: http://www.bdaa.ca/biblio/bulletin/conalpha/fev05/09.htm (page consulted on August 5, 2008).

COALITION REGIONALE DE L'OUEST ETDU NORD POUR L'ALPHABETISATION EN FRANÇAIS (CRONAF). (2003). Rapport sur les pratiques optimales des membres de la Coalition Tl3gionalede l'Ouest et du Nord pour
l'alphabetisation en frangais
. Online: http://www.seffa.sk.ca/html/pdf/cronaf_rapport30.6.03.pdf (page
consulted on August 5, 2008).

COMET (CITY OF MANUKAU EDUCATION TRUST). Web site: http://www.comet.org (page consulted on
August 5, 2008).

CORBEIL,J.-P. (2006). The Canadian Component of the 2003 International Literary and Skills Survey (IALSS):
The Situation of Official Language Minorities
. Ottawa, ON: Statistics Canada. Online:
http://www.statcan.ca/english/research/89-552-MIE/89-552-MIE2006015.pdf (page consulted on August 5,
2008).

COUTURE,R, N. LAVOIE and J.-Y. LEVESQUE. (1998). Programme experimental de développement de
competences aupres de parents qui éprouvent des difficultés a lire et a ecrire, dans des situations d'eveil au
monde de l'ecrit chez leurs enfants d'age préscolaire: rapport final
. Rimouski, OC: Les Editions
Appropriation.

DARLING, S. (1993). "Family Literacy: An Intergenerational Approach to Education." In Family Literacy.
Viewpoint: A Series of Occasional Papers on Basic Education. London, ON: Adult Literacy and Basic Skills
Unit, p. 2-5.

DEBARYSCHE,B. D. (1995). "Maternal Belief Systems: Lynchpin in the Home Reading Process." Journal of
Applied Developmental Psychology
, n° 16, p. 1-10.

DIONNE A.-M. and M. J. BERGER. (2007). Les litteraties: Perspectives linguistique, familiale et culturelle.
Ottawa, ON: Les Presses de l'Universite d'Ottawa.

DROLET, M., J. GlASSON, and L. SAINT-LAURENT.(2001). Lire et ecrire à la maison. Montreal, OC:
Chenelière/McGraw- Hill.

DROLET,N., J. LEGROS and S. Roy. (2001). L'écho d'un silence. Recherche-action sur les parents peu
scolarises. Laval, OC: Groupe Alpha Laval et Entraide Pont-Viau/Laval-des-Rapides.

DUGUAY,R, L. BERNARDand C. DESCHENES-DOUCET.(2004). Répertoire commente: Matériel d'animation en
alphabétisation familiale
. Ottawa, ON: Health Canada. Online: http://www.phac-aspc.gc.ca/dca-dea/
pubs/lang/index_f.html
(page consulted on August 5, 2008).

ELFERT, M. (2007). "Family Literacy as an Approach to Lifelong Learning in Europe." In Dia Biou (ed.),
Lifelong Learning. Athens, Greece: Secretariat general for adult education and the University of Athens.

EpSTEIN, J. L., M.G. SANDERS,B. S. SIMON, K. C.SALINAS,N. R JANSORN and F. L. VANVOORHIS. (2002).
School, Family, and Community Partnerships: Your Handbook for Action 2nd edition, Thousand Oaks, CA:
Corwin.