LANDRY, R., E. FORGUES and C. TRAISNEL. (2007). Vers une nouvelle synergie d'action: Sammet des communautes francophones et acadiennes." Paper presented to the Federation des communautes francophones et acadienne du Canada. Moncton, NB: Institut canadien de recherche sur les rninorites linguistiques and the Commission nationale des parents francophones.
LAVOIE, N., Y. LEVESQUE, J. Roy and M. SHAW. (2000). Développement de compétences parentales et émergence de l'ecrit chez les enfants: rapport final. Rimouski, QC: Editions Appropriation.
LETOUZÉ, S. (2008). A Study of the Impact of French-Language Family Literacy Programs on Francophone Families in Linguistic Minority Settings in Ontario, Cohorts 4 and 5, 2006-2007. Ottawa, ON: Coalition francophone pour l'alphabétisation et la formation de base en Ontario. Online: http://www.coalition.on.ca/publications/
LETOUZÉ, S. (2006). A Study of the Impact of French-Language Family Literacy Programs on Francophone Families in Linguistic Minority Settings in Ontario, Cohorts 2 and 3,2005-2006. Ottawa, ON: Coalition francophone pour l'alphabetisation et la formation de base en Ontario. Online: http://www.coalition.on.ca/publications/ (page consulted on August 5, 2008).
LETOUZÉ, S. (2005). A Study of the Impact of French-Language Family Literacy Programs on Francophone Families in Linguistic Minority Settings in Ontario, Cohort 1, 2004-2005. Ottawa, ON: Coalition francophone pour l'alphabetisation et la formation de base en Ontario. Online: http://www.coalition.on.ca/publications/ (page consulted on August 5, 2008).
LYONNAIS, D. (2005). L'impact des ateliers sur les competences parentales sur l'amélioration de l'accompagnement parental et sur la reussite educative de l'enfant. Levis, QC: Service des adultes, Commission scolaire des Navigateurs.
MASNY, D. (2005). "Multiple literacies: An alternative OR beyond Freire." In J. Anderson, T. Rogers, M. Kendrick and S. Smythe (eds.), Portraits of Literacy across Families, Communities, and Schools: Intersections and Tensions. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, p. 71-84.
MASNY, D. (2002). Les litteraties: Un tournant dans la pensee et une faqon d'etre, Actes du Colloque pancanadien sur la recherche en education en milieu francophone minoritaire: Bilan et prospectives. Moncton, NB: Centre de recherche et de developpement en education, Universite de Moncton. Online: http://www.acelf.ca/liens/crde/articles/14-masny.html (page consulted on August 5, 2008).
MASNY, D. (2001). "Pour une pédagogie axée sur les litteraties." In D. Masny (ed.), La culture de l'écrit: les délis a l'école et au foyer. Montreal, QC: Éditions logiques, p. 15-26.
MASNY, D. (2000). "Les littératies et la mondialisation des savoirs." In L. Corriveau and W. Tulasiewicz (eds.), Mondialisation, politiques et pratiques de recherche. Sherbrooke, QC: Editions du CRP, p. 69-78.
MASNY, D. (1995). "Le développement de la littératie chez les jeunes enfants." Interaction, vol. 9, no.1, p. 21-24.
MASNY, D. and T. DUFRESNE. (2007). "Apprendre a lire au 21e siecle: La perspective des littératies multiples." In AM. Dionne and M.J. Berger (eds.), Les littératies: perspectives linguistique, familiale et culturelle. Ottawa, ON: Les Presses de l'Universite d'Ottawa, p. 209-224.
MCCOLLUM, H. and A Russo. (1993). Model Strategies in Bilingual Education: Family Literacy and Parent Involvement. Washington, DC: Department of Education, Office of the Under Secretary. Online: http://www.ncela.gwu.edu/pubs/ed/familylit/index.htm (page consulted on August 5, 2008).