TABLE OF CONTENTS

FEATURES

Passion and Popular Education: Notes from the Fourth World Assembly on Adult Education
(Sommaire en français) by Shauna Butterwick

LAHU village
LAHU village

The International Adult Education Movement and Women's Exploitation in the Sex Trade Industry

From Bride Price to Platitudes: A Cross-Cultural Look at Women in Education
(Sommaire en français) by Jody Hanson

Yukon Native Language Instructors: The Struggle for Recognition
(Sommaire en français) by C.J. Pettigrew

Les Prisons de l'inconscience
(Summary in English) par Micheline St-Cyr

Young Feminists Looking for Learning
(Sommaire en français) by M.A. Vevick

Some Women speak on Access To Higher Education
(Sommaire en français) by Mala Naraine

Mother Wit
(Sommaire en français) by Bonnie Wood

Non-traditional Fields for Women: Against the Odds
(Sommaire en français) by Sharon Goldberg

image POETRY

by Genni Gunn

by Linda Wikene Johnson

DEPARTMENTS

image

Éditorial/Editorial

REVIEWS

Operation Access: A Pre-Apprenticeship Bridging Program for Women

The Networks

Resources/Ressources

WOMEN'S EDUCATI0N DES FEMMES est une revue publiée tous 1es trimestres par le Congrés canadien pour la promotion des etuds chez la femme. Le CCPEF est un organisme national bénévole chargé de promouvoir l'éducation et le développement du plein potentiel des femmes.

Comité editorial
Cathy Bray
Shauna Butterwick
Donna Marion (Chair)
Anne Minguet-Patocka
Mieke Nyenhuis

Rédaction-révision
Debbie Wise Harris Christina Starr

Rédaction-humour
Donna Marion

Traduction et rédaction en français
Anne Minguet-Patocka

Traitement de texte
Shamim Bahadur Leena Sundar Singh

Imprimé par
Delta Web Graphics

Inscription pour reçevoir WEdf
Particu1ier 17,00$ Organisation 30,00$

Graphisme Art & Facts Design
and Communications

Les opinions exprimées dans Women's Education des femmes sont celles des auteurs; elles ne reflètent pas obligatoirement celles du Secrétariat d'État ou du CCPEF.

Aucun extrait de ce magazine ne peut être reproduit sans le consentement écrit de la rédactrice en chef et des contributrices.

ISSN (1714-9786



Back Cover Next